【在法遊記—前傳】點解揀法國、搞簽証同埋去之前嘅一啲紀錄

Ken Lui
Jul 7, 2021

嚟緊9月將會喺Science Po Paris (巴黎政治學院,下簡稱巴政)進行交換,為咗好好記低呢趟旅程,同埋俾大家了解吓喺法國讀書到底係點樣嘅一回事,以及補完冇乜香港人寫過呢間學校(好似係),所以我就決定咗開呢個系列了~

前言:點解揀法國同巴政?

一百個人有一百個揀去交換嘅地方,而我相信法國談唔上係冷門,但亦都唔會係特別多人想去,好似比較多同學揀歐洲會想去英國或者北歐四國。但點解我會揀法國,其實原因係好簡單—因為我係睇學校揀,而唔係睇國家揀。我自己讀緊間大學本身水平普通,排名對比其他大學嚟講亦比較落後,變相其他對比其他大學,選擇係比較少。而我睇曬成個列表,發現竟然有喺社會科學界都算幾出名嘅巴政揀!咁我就二話不說將兩個巴政分校(巴黎同聖特拉斯堡)嘅選項放咗喺第一同第二位。最後都好好彩揀到最想去嘅巴黎分校,仲拎埋獎學金(不過巴黎生活費真係好Q貴,之後再講)。

事實上,如果有得揀,我會比較想去英語系國家讀書,畢竟我自己一嚟好怕喺當地溝通唔到個種傍惶嘅心態,二嚟之後如果真係出去讀書都會想揀翻英語系國家嘅大學,三嚟我本來就唔係一個精通學習語言以及愛好語言嘅人,本身學習語言對我嚟講真係工具作用較多(姐係唔係要去當地我都未必會學法文);不過今次竟然揀到巴政,就當係跳出舒適圈啦,順便感受吓歐洲文化。

而至於點解會係揀學校優先於國家,係因為我去到嗰邊都打算係讀書居所多,所以想睇吓世界上一流嘅大學佢哋課程設計、學生同老師質素係點樣。今次揀到巴政,都真係算幾好彩,而我都相信我之後都未必有機會讀得翻差唔多等級同水平嘅大學,所以必定會好好珍惜呢次機會。而事實上,最近開始揀科讀,雖然巴政貫徹住「法國人唔鐘意講英文」嘅態度,提供英文嘅課程的確比法文少,但都好吸引,有好多本身冇機會喺而家大學讀嘅嘢,以及本身有興趣探討嘅課題都讀到,而我會讀咩就之後再講啦。

準備篇:搞簽証

去交流之前最緊要嘅第一樣嘢當然係搞簽證。因為一早有聽過去過嗰邊嘅朋友講搞簽證係一樣好頭痛嘅事情,所以一放暑假就著手搞。

1. 由一開始就好似中伏?

由開始搞法國簽証嘅一刻開始,我就知道法國嘅行政程序絕對會令到香港人覺得好亂。首先,如果你搵搞法國簽證嘅中文嘅教學,絕大部分都係台灣朋友寫嘅,香港呢邊唔啱用;而如果你去搵法國官方嘅程序教學,咁通常人都會去佢哋簽證部門嘅官網搵教學,望落好似好清晰,有曬流程圖同互動式表單,教你點整:

望落好似好清晰嘅法國簽證申請網站

但實際上個伏位就係呢個網站!因為簽證本身都分好多類,例如係工作、旅遊、讀書等等,而去法國讀書,首先係要去法國領事館旗下嘅Campus France 進行面試,然之後先可以再去簽證部面試同交文件,但係上面呢個官網並冇提到呢樣嘢嘅!所以如果你單靠睇上面簽證部個網站就會中伏。

當你搵到Campus France學生簽證申辦網站嘅網站嘅時候,代表你向成功申請簽證邁出一大步了!值得一讚嘅係,呢個網站嘅指引都算幾清楚,一步步教你點樣整成個簽證。

2. 指引居然係唔統一

搵到要點樣正確地申辦法國留學簽證之後,跟住佢咃嘅指引,首先係要將你喺法國讀書嘅學位名稱、法國院校、原本喺香港學校、在法修業時期同埋出發日期寄去佢哋電郵。咁看似都好清晰,點知又係一個伏位:

寄完第一封電郵之後嘅自動回郵

就係佢網站上面同埋電郵上面所要求你附註嘅資料並唔統一!佢係網站並冇叫你要填上全名(我本身署名寫咗Ken Lui)同埋你個學位嘅開學日期!雖然呢個都係極小極小嘅問題,但係後來嘅經驗話俾我聽「欠統一性」係法領嘅一個問題。

好快就收到Campus France嘅回郵,叫我去面試,亦都有提我要跟住上面個網站執好文件,指引都冇咩大問題。而喺Campus France面試嘅時候,其實你當真係純吹水,完全冇咩壓力;我自己就準備咗法文自我介紹去講,但其實成程都可以用英文講的。至於面試官問嘅問題都幾多樣,例牌會問嘅點解會揀法國同呢間學校、有咩學習計劃、有咩景點會想去之類都有問,但有趣嘅係當時都有問到而家翻緊咩工、之後嘅人生規劃係點啊、有冇諗過喺法國繼續讀書之類超出交換嘅問題都有問到。不過總之而言其實唔洗用太多時間去準備呢個面試,我聽翻好多人講其實都係非常輕鬆,當係去吹水咁。

最後有一個位想講吓嘅係,因為法領要求申請要人提供入學證明正本,但係香港同法國大學都淨係得軟本,所以法領就要求申請人要叫大學部門,電郵入學證明俾法領作核實;之後我完咗面試就電郵咗香港同法國大學部門,叫佢哋幫手。香港呢邊就即日幫我處理咗,但係法國嗰邊就玩傳波,我一開始係搵Student Services Office,然後佢覆我叫我搵Admission office,之後我再電郵Adminssion Office,佢就覆我已經將個我個案轉介咗俾 Exchange Department,然後就沒有然後了,我冇再收到過任何電郵,所以我都而家都唔知其實法國大學嗰邊有冇處理到呢個問題……都有小小無奈。

3. 搵唔到嘅表格

完咗Campus France嘅面試之後,就到去簽證部交文件了;簽證部要交嘅文件,都係同上面Campus France學生簽證申辦網站上所列嘅一樣。唯獨有一個伏位,就係「財政證明」呢部分!根據法國官方要求,學生要提供財力證明,銀行戶口每個月要有至少650歐元嘅生活費;證明可以係學生自己本身嘅銀行戶口存款,或者由其他人擔保,而由其他人擔保則要向領事館佢哋提供佢嘅稅單、你本人嘅出世紙、一份由雙方簽訂嘅同意書等等嘅文件。我本來係交咗個人銀行月結果做財力證明,但係佢哋後尾都要求以擔保人方式處理。伏位就嚟啦,就係嗰份「雙方簽訂嘅同意書」,你上網搵係搵唔到份表格嘅!我係喺佢要求我補交文件嘅電郵附夾俾我先會拎到。呢個位又係吹脹,完全唔知一開始係點樣可以用擔保人方式進行財力證明。

搵唔到嘅表格:Financial Guarantee Form

4. 補交文件又有伏位

要求我補交文件嘅電郵

啱先講到我收到領事館嘅電郵,要求我補交財力證明文件,並轉由擔保人方式處理。佢電郵入面要求我補交三樣嘢,分別係同意書、擔保人過去三個月嘅銀行月結單,以及我家長嘅身份證副本。看似都係好清晰,但其實又係有一個伏位,就係要求補交文件入面,同官網列明嘅要求唔一樣,並冇要求你提供擔保人嘅稅單同埋出世紙證明。呢個位又再一次反映佢哋行政程序上嘅欠統一性。

我當時都奇怪點解唔冇叫我帶埋出世紙同稅單去補交,而由於我申請唔切屋企人英文版嘅稅單,所以我最後淨係帶咗佢要求嘅文件,同埋出世紙。去到補交嘅時候,職員同我講,大意就係通常佢哋都要求申請人提供出世紙,但唔知係咪佢哋人手而唔係系統處理電郵嘅問題,所以冇叫我帶埋出世紙補交。之後我就即刻拎咗出世紙俾佢。好彩有帶到出世紙!唔係好大機會又要去多一次領事館!事實證明佢哋嘅行政系統真係有啲混亂!

***順帶一提,大家去搞簽證嘅時候,記得要將Campus France網站所列出文件,以順序方式排好,我見上網有人咁教,亦都事實上交文件俾職員檢查嘅時候會慳好多時間。

小結:由準備過程就已經係一種文化體驗

由揀學校開始就覺得今趟旅程會係一個好好嘅文化體驗,而申請簽證就令到我了解到一啲地方嘅官僚系統的確未必咁有效率。我自己申請過美國簽證同埋填過入境澳洲嘅表格,都真係比較清晰;而我覺得今次呢個位係唔關語言事,而係實實在在一個行政系統落後。

啱啱收到通知,租約已經簽好,姐係唔洗瞓街了~而聽日亦都會揀科,等到有揀科時間表,同埋簽證出咗之後,再同大家分享吓吧。

— — — — — —

關鍵字:法國 Exchange 簽證 Science Po Paris 巴黎政治學院

--

--